Detailed Information on Publication Record
2013
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 139-154, 16 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072287
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie fonologické uvědomění
Keywords in English
specific learning disabilities dyslexia dysgraphia dysortographia phonological awareness
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních charakteristik. V úvodu se věnujeme teoretickému vymezení problému, charakterizujeme projevy specifických poruch učení a zákonitosti v edukaci, přičemž se zaměřujeme i na strategie a konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčími výzkumnými šetřeními.
In English
The chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour and personality characteristics. The introduction focuses on the theoretical background of the issue, specific learning disabilities manifestation and patterns in education; we also focus on strategies and examples of teaching practice. The text is supplemented by case studies and partial surveys.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|