C 2013

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

Name in Czech

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

Name (in English)

Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 139-154, 16 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072287

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6646-5

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie fonologické uvědomění

Keywords in English

specific learning disabilities dyslexia dysgraphia dysortographia phonological awareness

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních charakteristik. V úvodu se věnujeme teoretickému vymezení problému, charakterizujeme projevy specifických poruch učení a zákonitosti v edukaci, přičemž se zaměřujeme i na strategie a konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčími výzkumnými šetřeními.

In English

The chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour and personality characteristics. The introduction focuses on the theoretical background of the issue, specific learning disabilities manifestation and patterns in education; we also focus on strategies and examples of teaching practice. The text is supplemented by case studies and partial surveys.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education