Detailed Information on Publication Record
2012
Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech
Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 67-82, 16 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Denmark
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák základní škola
Keywords in English
pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils elementary school
Změněno: 22/2/2014 21:29, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme jednotlivé příklady, které prakticky doplňují text.
In English
Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. Various examples completing the information in a practical way are introduced in the chapter
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|