Detailed Information on Publication Record
2013
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 67-82, 16 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072288
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák
Keywords in English
pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:09, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření.
In English
Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. In the chapter we present research work.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|