C 2013

Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Name in Czech

Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 67-82, 16 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072288

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6646-5

Keywords (in Czech)

žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák

Keywords in English

pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 10:09, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření.

In English

Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. In the chapter we present research work.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education