Informační systém MU
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities. In LECHTA V., KUDLÁČKOVÁ, B. Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to Turn Risks into Chances). 1. vyd. Trnava: Univerzita Trnava, 2013, s. 153-158. ISBN 978-80-224-1336-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Trnava, Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to Turn Risks into Chances), od s. 153-158, 6 s. 2013.
Nakladatel Univerzita Trnava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072289
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-224-1336-7
Klíčová slova anglicky teaching pupils mild intellectual disabilities inclusive schools education
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 1. 4. 2014 12:08.
Anotace
The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 28. 7. 2024 10:27