ŠŤÁVA, Jan, Gabriela VĚCHTOVÁ and Miroslav JANDA. Lifelong learning and teachers of gifted students. In Miroslav Janda, Jan Šťáva, Gabriela Věchtová. Guiding gifted pupils and students in Czech school. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 8-21. ISBN 978-80-210-6557-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lifelong learning and teachers of gifted students
Name in Czech Celoživotní učení učitelů nadaných žáků
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Miroslav JANDA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Guiding gifted pupils and students in Czech school, p. 8-21, 14 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072296
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6557-4
Keywords (in Czech) Nadané děti; vzdělávací programy; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; metody práce; schopnosti; nadání; koncepce; předpoklady; myšlení; identifikace; diagnostika; empirický výzkum;
Keywords in English talented pupil;science of education for gifted children; child development; research; pedagogical-psychological advisory service; knowledge; Czech schools; diagnostic
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 1/4/2014 14:19.
Abstract
Readiness of Czech schools to work talented pupil in the process of education is even still not of legislative support reflected by own teachers. This the conclusion of research is reaction of the reality\and offers current view of the problematic of registration of talented pupil and teachers readiness to work with these children in school.
Abstract (in Czech)
Připravenost českých škol pracovat s talentovanými žáky v procesu vzdělávání stále ještě není na úrovni, kterou umožňují legislativní podpory. Tento závěr z výzkumu je reakcí na současnou realitu a nabízí aktuální pohled na problematiku učitele s nadanmi žáky.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:18