ŠŤÁVA, Jan and Gabriela VĚCHTOVÁ. Methods and ways of work with gifted pupils (IMethods and ways of work with gifted pupils). In Miroslav Janda, Jan Šťáva, Gabriela Věchtová. Guiding gifted pupils and students in Czech school. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 85 - 92. ISBN 978-80-210-6557-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methods and ways of work with gifted pupils
Name in Czech Metody a způsoby práce s nadanými žáky
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Guiding gifted pupils and students in Czech school, p. 85 - 92, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072297
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6557-4
Keywords (in Czech) Školský zákon; zákon č. 561/2004; nařízení č. 72, 73. Identifikace nadaných žáků; metody ve výuce nadaných žáků; integrace nadaných žáků do běžné třídy; výzkum proveden na školách s nadanými žáky metodou dotazníků
Keywords in English Education Act; Act No. 561/2004; Govenment regulation No. 72; 73.;identification of gifted pupils; methods in teaching gifted pupils; gifted pupils in regular class; výzkum proveden na školách s nadanými žáky metodou dotazníků
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 25/3/2014 17:56.
Abstract
This report discusses the field of legislative support of gifted pupils. Individual part are dealing wirh the obstacle as idntification and methods in teaching gifted pupils.research carried out at schools with talented pupils method of questionnaires.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá legislativní podporou nadaných žáků. Jednotlivé části se zabývají i identifikací nadaných žáků a metodami ve výuce nadaných žáků. Výzkum proveden na školách s nadanými žáky metodou dotazníků.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:16