ŠŤÁVA, Jan, Miroslav JANDA and Gabriela VĚCHTOVÁ. Možné přístupy k nadaným žákům na našich školách (APPRO ACHES IN WORK WITH GIFTED PUPILS). In Miroslav Janda, Jan Šťáva, Gabriela Věchtová. Výchova a vzdělávání nadaných žáků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 34-44. ISBN 978-80-210-6552-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možné přístupy k nadaným žákům na našich školách
Name (in English) APPRO ACHES IN WORK WITH GIFTED PUPILS
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslav JANDA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Výchova a vzdělávání nadaných žáků, p. 34-44, 11 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072300
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6552-9
Keywords (in Czech) nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů
Keywords in English a gifted pupil; legislative basics for pupils; teachers’ approaches to gifted
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 1/4/2014 14:18.
Abstract
Kapitola je výsledkem řešení výzkumného záměru PdF MU v Brně, zabývá se problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků v současné základní škole. Uvádí zjištění, jaké přístupy a jaké metody uplatňují učitelé ve škole při práci s nadanými žáky.
Abstract (in English)
Chapter is the result of research intention solution PdF MU in Brno, it deals with the approaches of teachers to training talented students in contemporary Czech. States determine what approaches and which methods apply to teachers at school when you work with the bright students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:22