B 2013

Intervence pro inkluzi

VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA

Basic information

Original name

Intervence pro inkluzi

Name (in English)

Intervention for Inclusion

Edition

1. vyd. Brno, 256 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6645-8

Keywords (in Czech)

Intervence; resilience; výzkum; institucionální výchova; dětský domov; dítě v riziku poruchy chování; porucha chování; problémy v chování; drogová závislost; čtenářská gramotnost; kvalita života; edukační potřeba; informovaný přístup;

Keywords in English

Intervention; resilience; research; residential education, children’s home, At-risk child; behavior disorder, behavioral problems, behavioral disorder, drug abuse; iliteracy; eduactional need; inform attitude.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 10/4/2014 16:31, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Monografie Intervence pro inkluzi je jedním z výstupů projektu „Podpora grantových projektů specifického výzkumu řešeného v rámci podpory studentských projektů“ Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Výzkumy byly zaměřeny na problematiku edukace a intervence jedinců v riziku, s problémy a s poruchami chování. Záměrem autorů je poskytnout školské praxi inspiraci k efektivní intervenci postavené na informovaných přístupech ve škole, v rodině i v prostředí institucionální výchovy. Předkládaná monografie je koncipována do tří tematických okruhů, které reflektují potřeby praxe a opírají se o realizované výzkumy ve školském terénu.

In English

The publication Intervention for Inclusion is one of the outcomes of the research project “Support of the specific research as a part of the support of the students“ projects at the Faculty of Education at Masaryk university. Researchers were conducted on education and intervention of child At-risk, with behavioral problems and behavioral disorders. The intention of the authors is to inspire the practice for effective intervention strategies by informed approach towards process of intervention in the school, family or school residential care. Presented publication is determinated into three thematic areas which reflect the needs of practice and refer to the realised researches of the strategies of support and intervention.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A