JANÍKOVÁ, Věra, František TŮMA a Petr NAJVAR. Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie. In Janíková, Věra; Seebauer, Renate. Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa. 1. vyd. Münster: LIT Verlag. s. 121-130. ISBN 978-3-643-50505-7. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
Název česky Expertnost učitelů cizích jazyků: dílčí výsledky introspektivní studie
Název anglicky Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), František TŮMA (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Münster, Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa, od s. 121-130, 10 s. 2013.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00073510
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-50505-7
UT WoS 000333716900013
Klíčová slova česky učitel cizích jazyků; expertnost; introspekce; stimulované vybavování; argumentační analýza; výzkum
Klíčová slova anglicky foreign language teacher; expertise; introspection; stimulated recall; argumentative analysis; research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 31. 3. 2015 17:11.
Anotace
Im Beitrag werden das Konzept der Lehrerexpertise sowie empirische Zugänge zur Untersuchung von Fachwissen und Fachkönnen erfahrener Lehrer skizziert, den konzeptionellen Rahmen eines derzeit durchgeführten Forschungsprojekts GAP 407/11/0234 vorgestellt und Teilergebnisse eines introspektiven Untersuchungsverfahrens zum tieferen Einblick in die Expertise von Fremdsprachenlehrpersonen präsentiert.
Anotace česky
V příspěvku je představen konstrukt expertnosti v učitelství a přístupy ke zkoumání znalostní a dovednostní báze zkušených učitelů, konceptuální rámec výzkumného projektu GAP 407/11/0234 a prezentovány dílčí výsledky introspektivní studie zaměřené na hlubší vhled do expertnosti učitelů cizích jazyků .
Anotace anglicky
The paper presents the concept of teacher expertise and empirical approaches to the study of knowledge and skill of experienced teachers, the conceptual framework of the research project (GAP 407/11/0234) and partial results of an introspective study for deeper insight into the expertise of foreign language teachers.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, projekt VaVNázev: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 01:33