JANÍKOVÁ, Věra, František TŮMA and Petr NAJVAR. Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie (Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study). In Janíková, Věra; Seebauer, Renate. Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa. 1st ed. Münster: LIT Verlag, 2013, p. 121-130. ISBN 978-3-643-50505-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
Name in Czech Expertnost učitelů cizích jazyků: dílčí výsledky introspektivní studie
Name (in English) Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), František TŮMA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Münster, Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa, p. 121-130, 10 pp. 2013.
Publisher LIT Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00073510
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-643-50505-7
UT WoS 000333716900013
Keywords (in Czech) učitel cizích jazyků; expertnost; introspekce; stimulované vybavování; argumentační analýza; výzkum
Keywords in English foreign language teacher; expertise; introspection; stimulated recall; argumentative analysis; research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Changed: 31/3/2015 17:11.
Abstract
Im Beitrag werden das Konzept der Lehrerexpertise sowie empirische Zugänge zur Untersuchung von Fachwissen und Fachkönnen erfahrener Lehrer skizziert, den konzeptionellen Rahmen eines derzeit durchgeführten Forschungsprojekts GAP 407/11/0234 vorgestellt und Teilergebnisse eines introspektiven Untersuchungsverfahrens zum tieferen Einblick in die Expertise von Fremdsprachenlehrpersonen präsentiert.
Abstract (in Czech)
V příspěvku je představen konstrukt expertnosti v učitelství a přístupy ke zkoumání znalostní a dovednostní báze zkušených učitelů, konceptuální rámec výzkumného projektu GAP 407/11/0234 a prezentovány dílčí výsledky introspektivní studie zaměřené na hlubší vhled do expertnosti učitelů cizích jazyků .
Abstract (in English)
The paper presents the concept of teacher expertise and empirical approaches to the study of knowledge and skill of experienced teachers, the conceptual framework of the research project (GAP 407/11/0234) and partial results of an introspective study for deeper insight into the expertise of foreign language teachers.
Links
EE2.3.30.0009, research and development projectName: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, research and development projectName: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 3/5/2024 04:22