Detailed Information on Publication Record
2013
Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
JANÍKOVÁ, Věra, František TŮMA and Petr NAJVARBasic information
Original name
Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
Name in Czech
Expertnost učitelů cizích jazyků: dílčí výsledky introspektivní studie
Name (in English)
Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), František TŮMA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Münster, Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa, p. 121-130, 10 pp. 2013
Publisher
LIT Verlag
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00073510
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-643-50505-7
UT WoS
000333716900013
Keywords (in Czech)
učitel cizích jazyků; expertnost; introspekce; stimulované vybavování; argumentační analýza; výzkum
Keywords in English
foreign language teacher; expertise; introspection; stimulated recall; argumentative analysis; research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2015 17:11, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
Im Beitrag werden das Konzept der Lehrerexpertise sowie empirische Zugänge zur Untersuchung von Fachwissen und Fachkönnen erfahrener Lehrer skizziert, den konzeptionellen Rahmen eines derzeit durchgeführten Forschungsprojekts GAP 407/11/0234 vorgestellt und Teilergebnisse eines introspektiven Untersuchungsverfahrens zum tieferen Einblick in die Expertise von Fremdsprachenlehrpersonen präsentiert.
In Czech
V příspěvku je představen konstrukt expertnosti v učitelství a přístupy ke zkoumání znalostní a dovednostní báze zkušených učitelů, konceptuální rámec výzkumného projektu GAP 407/11/0234 a prezentovány dílčí výsledky introspektivní studie zaměřené na hlubší vhled do expertnosti učitelů cizích jazyků .
In English
The paper presents the concept of teacher expertise and empirical approaches to the study of knowledge and skill of experienced teachers, the conceptual framework of the research project (GAP 407/11/0234) and partial results of an introspective study for deeper insight into the expertise of foreign language teachers.
Links
EE2.3.30.0009, research and development project |
| ||
GAP407/11/0234, research and development project |
|