VOJTOVÁ, Věra. Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku. In VOJTOVÁ, V. a M. PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1. vyd. Brno: MuniPress. s. 19-26. ISBN 978-80-210-6518-5. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.
Název česky Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.
Název anglicky At-risk children Special Needs as the Resource for Intervention
Autoři VOJTOVÁ, Věra.
Vydání 1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. od s. 19-26, 8 s. 2013.
Nakladatel MuniPress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6518-5
Klíčová slova česky Specifické edukační potřeby; riziko vývoje poruchy chování; ústavní výchova; dětský domov; sociální doména; emocionální doména; kognitivní doména.
Klíčová slova anglicky Special educational needs; behaviour disorder risk factor; residential care; home care institution; social domain; emotional domain; cognitive domain.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 24. 3. 2014 19:55.
Anotace
Děti v dětských domovech mají z důvodu svých životní situace a na ní navazujících zkušeností specifické potřeby. Jejich sanace intervenčními projekty zvyšuje šance snížení rizik, které jim jejich životní historie a situace přináší, které jsou rizikem pro jejich další socializaci a vývoj poruchy chování. V kapitole prezentujeme analýzu odlišností v sociální, emocionální a kognitivní osobnostní roviny a vymezení specifických potřeb pro následné stanovení intervenčních priorit této cílové skupiny našeho výzkumu.
Anotace anglicky
Children in home care institutions according to their life situation and related experience have specific needs. Their rehabilitation through intervention projects increases the chances of reducing the risk that brings their history life and current situation and which is a risk of another socialization and development of conduct disorders. The chapter presents an analysis of differences in the social, emotional and cognitive personality term and defining specific needs for subsequent determination of intervention priorities of the target group of our research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:05