RYCHNOVSKÝ, Boris. Učebnice integrované přírodovědy a nadaní. (Texbooks of INTEGRATED SCIENCE and gifted pupils). In Šťáva, J. UČITEL A NADANÝ ŽÁK . Sbor. ref. mezinár. virtuál. sem. 4.12.2012. 1st ed. Brno: PdF MU, 2013, p. 43-47. ISBN 978-80-210-6672-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učebnice integrované přírodovědy a nadaní.
Name (in English) Texbooks of INTEGRATED SCIENCE and gifted pupils
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris.
Edition 1. vyd. Brno, UČITEL A NADANÝ ŽÁK . Sbor. ref. mezinár. virtuál. sem. 4.12.2012, p. 43-47, 5 pp. 2013.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6672-4
Keywords (in Czech) nadaní žáci; rozvoj vědomostí a dovedností; učebnice Integrované přírodovědy; témata
Keywords in English gifted pupils; development of knowledge and skills; textbooks of Integrated Science; themes
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 24/2/2014 16:50.
Abstract
Příspěvek shrnuje možnosti využití nově koncipovaných učebnic INTEGROVANÉ PŘÍRODOVĚDY 1–6 pro rozvoj vědomostí a dovedností nadaných žáků. Výzkumné šetření na vzorku studentů Pedagogické fakulty MU a učitelů bylo směrováno k možnostem využití témat pro účely výuky na základních školách.
Abstract (in English)
The contribution describes application of new texbooks INTEGRATED SCIENCE 1-6 for development of knowledge and skills gifted pupils. Research among students in Faculty of Education and teachers was directed at utility of themes for education at secondary schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 00:18