ŠŤÁVA, Jan, Miroslav JANDA and Gabriela VĚCHTOVÁ. Postoje učitelů ke kompetencím v práci s nadanými žáky (Teachers attitudes about the competence in work with talented pupils). In Miroslav Janda, Jan Šťáva, Gabriela Věchtová. Výchova a vzdělávání nadaných žáků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 117-123. ISBN 978-80-210-6552-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů ke kompetencím v práci s nadanými žáky
Name (in English) Teachers attitudes about the competence in work with talented pupils
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslav JANDA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Výchova a vzdělávání nadaných žáků, p. 117-123, 7 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072323
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6552-9
Keywords (in Czech) nadaný žák; rekognoskace; pedagog; ambice; projev;výchovně vzdělávací proces; priorita;
Keywords in English gifted student; reconnaissance; educator; ambition; speech; educational process; priorities;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 1/4/2014 14:25.
Abstract
Problematika nadaných žáků byla legalizována legislativním opatřením, tj. zákonem č. 561/2004 Sb. Jaká je skutečně míra naplňování potřeb nadaných žáků v českých školách a do jaké míry je realizován adekvátní přístup ze strany učitelů k potřebám těchto dětí, je součástí našeho sdělení. Za tímto účelem porovnáváme bilancování empirického výzkumu s vybranou školou, která práci s nadanými žáky preferuje, a u níž je dokonce i součástí jejího profilování.
Abstract (in English)
The issue of gifted students was legalized by legislative action, ie Act No. 561/2004 Coll. What is the true measure of meeting the needs of gifted children in Czech schools and to what extent it is implemented adequate access by teachers to the needs of these children is part of our communication. For this purpose, we compare the balancing of empirical research with the school to work with gifted students prefer, and which is even part of profiling.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:29