ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická diagnostika v práci učitele s nadanými žáky (Pedagogical Diagnostics in teacher's work with gifted pupils). In Miroslav Janda, Jan Šťáva, Gabriela Věchtová. Výchova a vzdělávání nadaných žáků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 191 - 201. ISBN 978-80-210-6552-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická diagnostika v práci učitele s nadanými žáky
Name (in English) Pedagogical Diagnostics in teacher's work with gifted pupils
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Výchova a vzdělávání nadaných žáků, p. 191 - 201, 11 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072331
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6552-9
Keywords (in Czech) nadaný žák; školský zákon; Česká školní inspekce; speciální péče; Gaussova křivka; pedagogicko psychologická poradna; validita; empirický výzkum
Keywords in English gifted student; Education Act; Czech School Inspectorate; special care; Gaussian curve; the pedagogical; validity; empirical research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 25/3/2014 18:12.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou přístupu učitelů ke vzdělávání nadaných žáků , dotýká se v této souvislosti obsahu učitelské profese, poukazujíce na některé dovednosti a kompetence učitele. Uvádí též některé aspekty pedagogické diagnostiky v práci učitele se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Kapitola je výsledkem výzkumu na školách.
Abstract (in English)
This chapter deals with the problem of access to education for teachers of gifted students, touching in this context the content of the teaching profession, pointing out some of the skills and competences of teachers. Indicates whether some aspects of pedagogical diagnostics in the teacher's work with pupils with special educational needs. Chapter is the result of research in schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/10/2024 08:48