ŘIHÁČEK, Tomáš and Roman HYTYCH. Metoda zakotvené teorie (Grounded theory method). In Tomáš Řiháček, Ivo Čermák, Roman Hytych. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: MUNI Press, 2013, p. 44-74. ISBN 978-80-210-6382-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metoda zakotvené teorie
Name (in English) Grounded theory method
Authors ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy, p. 44-74, 31 pp. 2013.
Publisher MUNI Press
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00072341
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-210-6382-2
Keywords in English grounded theory method; exemplary analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D., učo 21252. Changed: 21/6/2017 17:07.
Abstract
Tato kapitola představuje metodu zakotvené teorie jako jeden z přístupů v kvalitativním výzkumu. Zaměřuje se především na samotný proces analýzy a nabízí čtenářům možnost sledovat krok za krokem aplikaci tohoto přístupu na konkrétních datech. Datový soubor je tvořen rozhovory se ženami, které podstoupily léčbu rakoviny prsu. Důrazem na konkrétní aplikaci analytických postupů se tento text stává užitečným doplňkem obecnějších metodologických učebnic.
Abstract (in English)
This chapter presents the grounded theory method as one of the main approaches in qualitative research. It is primarily focused on the process of analysis and it offers the readers an opportunity to follow step-by-step the application of this approach to particular data. The data set is composed of interviews with women who had undergone treatment for breast cancer. With an emphasis on the application of analytical procedures, the text becomes a useful complement to more general methodological textbooks.
Links
CZ.1.07/2.2.00/15.0200, interní kód MUName: Inovace výuky na FSS MU – Katedra psychologie
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 25/4/2024 18:34