D 2013

Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie

Name in Czech

Motivace a učení se němčině jako druhému cizímu jazyku: výsledky pilotní studie

Name (in English)

Motivation to learn of German as a second foreign language: results of a research

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik-Deutsch als Fremdsprache, p. 77-85, 9 pp. 2013

Publisher

Tribun

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00066938

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-263-0377-0

Keywords (in Czech)

motivace; němčina jako druhý cizí jazyk; učení a vyučování; pilotní studie

Keywords in English

motivation; German as a second foreign language; learning and teaching; pilot study

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2014 09:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

In der Studie wird auf die Motivation zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache der tschechischen Schüler/-innen eingegangen. In zwei einleitenden Kapiteln werden die Motivation im Bereich des Fremdsprachenlernens und -lehrens sowie die aktuelle Situation des Fremdsprachenunterrichts in der Tschechischen Republik kurz thematisert. Danach wird eine Pilotstudie zur Untersuchung der Motive von tschechischen Schüler/-innen zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache vorgestellt. Diese Pilotuntersuchung wurde im Rahmen eines Forschungsprojekts (GAP407/11/0321) durchgeführt, in dem die Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik mit besonderem Fokus auf das Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache zum Forschungsthema wurde.

In Czech

Ve studii se zabýváme zkoumáním motivace k učení se němčině jako druhému cizímu jazyků u žáků na českých školách. V úvodní části jsou představena vybraná teoretická východiska konstruktu motivace a motivování v oblasti výuky cizích jazyků a nastíněna současná situace jazykového vzdělávání v České republice. Poté jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci řešení grantového projektu Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině GAP407/11/0321.

Links

GAP407/11/0321, research and development project
Name: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Czech Science Foundation