LIU, Ling a Pavel HUMPOLÍČEK. The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome. Klinická psychologie a osobnost. Brno: Masarykova univerzita, roč. 2, č. 1, s. 15-25. ISSN 1805-6393. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Název česky The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Autoři LIU, Ling (156 Čína) a Pavel HUMPOLÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Klinická psychologie a osobnost, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1805-6393.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00072358
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition
Klíčová slova anglicky ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D., učo 11191. Změněno: 1. 4. 2014 07:48.
Anotace
This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotional recognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simple facial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:00