D 2013

Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce

HRBÁČEK, Jiří and Robin HORÁK

Basic information

Original name

Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce

Name in Czech

Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce

Name (in English)

Online 3D applications and possibilities of their use in education

Edition

Brno, 6. ročník Mezinárodní konference Nové technologie ve výuce, p. nestránkováno, 4 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6402-7

Keywords (in Czech)

Adobe Flash; Unity 3D; PaperVision 3D;interaktivní 3D modely

Keywords in English

Adobe Flash, Unity 3D; Papervision 3D; interactive 3D models
Změněno: 26/2/2014 17:15, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

3D modely a animace jsou neocenitelnými pomůckami při výuce snad ve všech formách a stupních vzdělávání, protože umožňují znázornit například to, co by bylo pouhým okem nepozorovatelné a třeba i obtížně představitelné. Tyto 3D modely bývají ve webovém prostředí nejčastěji publikovány jako video, které však neumožňuje prakticky žádnou interaktivitu a uživatelé je jen pasivně sledují, což je i tak v mnoha případech dostačující. Interaktivní aplikace naopak umožňují zapojit uživatele aktivně a navíc obsah těchto aplikace může být generován dynamicky v závislosti na akci uživatele. Tento příspěvek se zabývá možnostmi tvorby a využití interaktivních 3D aplikací, které běží online jak v klasických webových stránkách, tak v LMS Moodle.

In English

3D models and animations are invaluable aids in the teaching of almost all forms and levels of education, because they allow to represent, for example, what would be unnoticeable to the naked eye and even difficult to imagine. These 3D models are in the web environment most often published as a video, but does virtually no interactivity, and the users passively monitor, which is also in many cases sufficient. Interactive applications on the contrary, allow users to participate actively and also the content of these applications can be generated dynamically, depending on user action. This paper deals with the possibilities of creation and use of interactive 3D applications that run online as in traditional web site and in LMS Moodle.