Detailed Information on Publication Record
2013
Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce
HRBÁČEK, Jiří and Robin HORÁKBasic information
Original name
Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce
Name in Czech
Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce
Name (in English)
Online 3D applications and possibilities of their use in education
Authors
Edition
Brno, 6. ročník Mezinárodní konference Nové technologie ve výuce, p. nestránkováno, 4 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6402-7
Keywords (in Czech)
Adobe Flash; Unity 3D; PaperVision 3D;interaktivní 3D modely
Keywords in English
Adobe Flash, Unity 3D; Papervision 3D; interactive 3D models
Změněno: 26/2/2014 17:15, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
3D modely a animace jsou neocenitelnými pomůckami při výuce snad ve všech formách a stupních vzdělávání, protože umožňují znázornit například to, co by bylo pouhým okem nepozorovatelné a třeba i obtížně představitelné. Tyto 3D modely bývají ve webovém prostředí nejčastěji publikovány jako video, které však neumožňuje prakticky žádnou interaktivitu a uživatelé je jen pasivně sledují, což je i tak v mnoha případech dostačující. Interaktivní aplikace naopak umožňují zapojit uživatele aktivně a navíc obsah těchto aplikace může být generován dynamicky v závislosti na akci uživatele. Tento příspěvek se zabývá možnostmi tvorby a využití interaktivních 3D aplikací, které běží online jak v klasických webových stránkách, tak v LMS Moodle.
In English
3D models and animations are invaluable aids in the teaching of almost all forms and levels of education, because they allow to represent, for example, what would be unnoticeable to the naked eye and even difficult to imagine. These 3D models are in the web environment most often published as a video, but does virtually no interactivity, and the users passively monitor, which is also in many cases sufficient. Interactive applications on the contrary, allow users to participate actively and also the content of these applications can be generated dynamically, depending on user action. This paper deals with the possibilities of creation and use of interactive 3D applications that run online as in traditional web site and in LMS Moodle.