D 2013

Čtenářská gramotnost a literární výchova

CHOLASTOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Čtenářská gramotnost a literární výchova

Name (in English)

Reading literacy and literary education

Authors

CHOLASTOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Gramotnost ve škole. Sborník z konference, p. 1-5, 5 pp. 2013

Publisher

Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00072375

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-905245-0-7

Keywords in English

interpretation; aesthetic function; literature lesson; didactics; reading literacy
Změněno: 2/11/2016 12:10, Mgr. Jitka Cholastová, Ph.D.

Abstract

V originále

Potřeba zvyšování úrovně čtenářské gramotnosti ovlivňuje koncepci výuky českého jazyka a literatury na základní i střední škole. V literární složce předmětu se požadavek na rozvíjení tzv. funkční gramotnosti ocitá vedle tradičního estetickovýchovného zaměření. Do jaké míry je v souladu se specifickými cíli literární výchovy?

In English

The education of Czech Language and Literature is affected by the need to raise the level of reading literacy, both at elementary and secondary school. There is a specific goal in the literature lessons to perceive the text as an art form. How much does this goal correspond with the functional and reading literacy?

Links

MUNI/A/0903/2012, interní kód MU
Name: Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury v r. 2013 (Acronym: SOČ ČL 2013)
Investor: Masaryk University, Category A