Detailed Information on Publication Record
2013
Čtenářská gramotnost a literární výchova
CHOLASTOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Čtenářská gramotnost a literární výchova
Name (in English)
Reading literacy and literary education
Authors
CHOLASTOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Gramotnost ve škole. Sborník z konference, p. 1-5, 5 pp. 2013
Publisher
Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00072375
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-905245-0-7
Keywords in English
interpretation; aesthetic function; literature lesson; didactics; reading literacy
Změněno: 2/11/2016 12:10, Mgr. Jitka Cholastová, Ph.D.
V originále
Potřeba zvyšování úrovně čtenářské gramotnosti ovlivňuje koncepci výuky českého jazyka a literatury na základní i střední škole. V literární složce předmětu se požadavek na rozvíjení tzv. funkční gramotnosti ocitá vedle tradičního estetickovýchovného zaměření. Do jaké míry je v souladu se specifickými cíli literární výchovy?
In English
The education of Czech Language and Literature is affected by the need to raise the level of reading literacy, both at elementary and secondary school. There is a specific goal in the literature lessons to perceive the text as an art form. How much does this goal correspond with the functional and reading literacy?
Links
MUNI/A/0903/2012, interní kód MU |
|