NOVOTNÁ, Jiřina. Motivace užitím některých paradoxů v pravděpodobnosti (Motivation in Probability). In Novotná, Jiřina. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 99-106. ISBN 978-80-210-6635-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace užitím některých paradoxů v pravděpodobnosti
Name in Czech Motivace užitím některých paradoxů v pravděpodobnosti
Name (in English) Motivation in Probability
Authors NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, p. 99-106, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072382
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6635-9
Keywords (in Czech) motivace; nadání; matematika; řešení problémů;
Keywords in English motivation; gift; mathematics; solving problems;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2014 13:04.
Abstract
V kapitole se zabýváme možnostmi motivace nadaných žáků během výuky matematiky. Podrobněji se věnujeme využívání problémových úloh, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Kapitola obsahuje náměty pro problémové vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému.
Abstract (in English)
Our chapter is focused on the possibilities of development and motivation of talented pupils in matematics education. We performed the detailed examination of the importance of the application of problem tasks, that enable talented students to discover new facts and reality. The chapter contains topics for problem teaching which are closely connected with the possibility of research approach of students to solving a mathematical problem.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10