HOVOŘÁKOVÁ, Ivana. Přehledová studie výzkumu strategií učení u zrakově postižených studentů anglického jazyka jako cizího jazyka (Research review of learning strategies in visually impaired students of English as foreign language). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 257-267. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přehledová studie výzkumu strategií učení u zrakově postižených studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Name in Czech Přehledová studie výzkumu strategií učení u zrakově postižených studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Name (in English) Research review of learning strategies in visually impaired students of English as foreign language
Authors HOVOŘÁKOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II, p. 257-267, 11 pp. Spisy Pedagogické fakulty MU 165, 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072407
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6682-3
Keywords (in Czech) strategie učení; anglický jazyk; nevidomí, zrakově postižení; osvojování jazyka
Keywords in English learning strategies; English language; blind; visually impaired; language acquisition
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D., učo 104817. Changed: 20/3/2014 12:21.
Abstract
Tato přehledová studie předkládá výsledky výzkumné analýzy jednoho českého a několika zahraničních výzkumů tematicky se vztahujících ke strategiím učení u zrakově postižených žáků, k osvojování jazyků zrakově postiženými žáky a anglickému jazyku ve spojitosti se zrakově postiženými žáky.
Abstract (in English)
This research study presents the findings of a research analysis of one Czech and some foreign researches in the field of learning strategies in visually impaired students, language acquisition in blind students and English language and visually impaired students.
Links
MUNI/A/0744/2012, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (Acronym: AKTEV II)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/7/2024 09:32