ZLATNÍČEK, Pavel. Výzkum komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka: Představení profilu průměrné výuky posuzovaných učitelů. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 16-27. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka: Představení profilu průměrné výuky posuzovaných učitelů
Název česky Výzkum komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka: Představení profilu průměrné výuky posuzovaných učitelů
Název anglicky Research of components and characteristics of instructional quality: introducing of profile of average foreign language teaching
Autoři ZLATNÍČEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II, od s. 16-27, 12 s. Spisy Pedagogické fakulty MU 165, 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072425
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6682-3
Klíčová slova česky výuka cizího jazyka; kvalita výuky cizího jazyka; nástroj pro posuzování kvality výuky; komponenty a charakteristiky kvality výuky; profil průměrné výuky cizího jazyka
Klíčová slova anglicky foreign language instruction; quality of foreign language instruction; instrument for assessment of teaching quality; components and characteristics of instructional quality; profile of average foreign language teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2014 12:45.
Anotace
Studie vychází z výzkumu vybraných komponent a charakteristik kvality výuky, které zahrnují: (a) motivování; (b) podpůrné učební klima; (c) práce s časem; (d) orientace na cíle výuky; (e) učitelův projev. Je rozvržena do dvou částí. První část má přehledový charakter – je zde v krátkosti představen nástroj pro posouzení oborově obecných a oborově specifických komponent a charakteristik kvalitní výuky cizího jazyka. Ve druhé části studie jsou prezentovány výsledky výzkumu: (a) shrnutí metodologických postupů výzkumu v rámci videostudie (organizační zajištění, výběr výzkumného vzorku, aj.); (b) představení profilu průměrné výuky.
Anotace anglicky
This study deals with the research in instructional quality with respect to the following components and characteristics: (a) motivation; (b) supportive classroom climate; (c) time management; (d) goal-orientation; (e) teacher’s performance. The study is divided into two parts. The first part serves as a survey study – the observation instrument of selected components and characteristics of instructional quality is introduced. The second part presents: (a) summary of research methodologies in the video study (organizational support, the selection of the research sample, etc.); (b) introducing of profile of average foreign language teaching.
Návaznosti
MUNI/A/0744/2012, interní kód MUNázev: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (Akronym: AKTEV II)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:20