ČERNÝ, Michal. Analýza a vizualizace dat – základ pro informační analytiky. In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 102-108. ISBN 978-80-210-6724-0. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza a vizualizace dat – základ pro informační analytiky
Název anglicky Data analysis and visualization - the basis for information analysts
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání 1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů III, od s. 102-108, 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6724-0
Klíčová slova česky Big data; vizualizace; QtiPlot; graf; data; měření.
Klíčová slova anglicky Big data; visualization; QtiPlot; char; data; measurement.
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 4. 2014 12:25.
Anotace
Příspěvek se věnuje problematice analýzy a vizualizace dat, ať již získaných samotnými studenty nebo přejatých z jiných zdrojů. Představuje některé nástroje na tvorbu grafů a jejich následnou analýzu. V informační společnosti vzniká nová skupina profesí – informační či symboličtí analytici – kteří potřebují umět v nejrůznějších profesích rutinně pracovat s daty a hledat v nich korelace, závislosti a další veličiny. Také to může být součástí motivace studentů v této oblasti, stejně jako rozvoj velkého trendu v oblasti ICT, totiž big dat.
Anotace anglicky
The paper deals with the subject of analysis and visualization of data, whether obtained by students or taken from other sources. Presents some tools for charting and analysis. In the information society, a new group of professions - information or symbolic analysts. These people must be able to routinely work in occupations with data: analyze correlations, dependencies and other variables. It may also be part of the motivation of students in this area, as well as the development of a large trend in ICT - big data.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:53