Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1167569, author = {Švec, Vlastimil}, address = {Praha}, booktitle = {Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání}, edition = {1.}, editor = {Kohnová Jana}, keywords = {tacit knowledge; explicit knowledge; experiences; sharing tacit knowledge}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7290-625-3}, pages = {103-113}, publisher = {Pedagogická fakulta UK}, title = {Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1167569 AU - Švec, Vlastimil PY - 2012 TI - Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět VL - Neuveden PB - Pedagogická fakulta UK CY - Praha SN - 9788072906253 KW - tacit knowledge KW - explicit knowledge KW - experiences KW - sharing tacit knowledge N2 - Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku „jak“ činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů (učitelů) s jejich vzdělavateli. ER -
ŠVEC, Vlastimil. Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět (Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa). In Kohnová Jana. \textit{Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání}. 1st ed. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012, p.~103-113. ISBN~978-80-7290-625-3.
|