C 2013

Motivační metody v matematice a výsledky průzkumu užívání těchto metod ve výuce nadaných žáků

NOVOTNÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Motivační metody v matematice a výsledky průzkumu užívání těchto metod ve výuce nadaných žáků

Name in Czech

Motivační metody v matematice a výsledky průzkumu užívání těchto metod ve výuce nadaných žáků

Name (in English)

Motivation and diagnostics of students gifted in science

Authors

NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 55-69, 15 pp. 354, 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072434

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-244-4

Keywords (in Czech)

diagnostika; motivace; nadání; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

diagnostics; motivation; giftedness; science education

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2014 23:22, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Abstract

V originále

Autorka nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivování nadaných žáků v matematice s využitím různých speciálních postupů.

In English

The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation of gifted students using various specific practices in mathematics.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education