C 2013

Vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a na prvním stupni základní školy

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a na prvním stupni základní školy

Name (in English)

Education of Children and Pupils with Communication Disorders in Preschool Age and in Primary School

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb, p. 9-33, 25 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072441

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6652-6

Keywords (in Czech)

komunikace; komunikační schopnos; narušená komunikační schopnost; jazykové roviny; individuální integrace; skupinová integrace; inkluze; inkluzivní škola

Keywords in English

communication; communication ability; impaired communication ability; linguistic levels; individual integration; group integration; inclusive school

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2014 13:19, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován v rámci řešení Výzkumného záměru MSM 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Po dobu řešení výzkumného záměru byla analyzována problematika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vybraná výzkumná šetření byla zaměřena na vývoj a obtíže ve vývoji komunikační schopnosti dětí před zahájením a v počátcích povinné školní docházky a na vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností na prvním stupni v rámci inkluzivní školy.

In English

The chapter presents the research implemented within the research project Special Needs of pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (MSM 0021622443). During the research project the problematics of the education of pupils with impaired communication ability was analyzed. Selected research surveys focused on the development and difficulties in the development of communication skills of children before and at the beginning of primary school attendance and the education of students with communication disorders at the first grade in inclusive schools.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education