Detailed Information on Publication Record
2013
Vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a na prvním stupni základní školy
KLENKOVÁ, JiřinaBasic information
Original name
Vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a na prvním stupni základní školy
Name (in English)
Education of Children and Pupils with Communication Disorders in Preschool Age and in Primary School
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb, p. 9-33, 25 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072441
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6652-6
Keywords (in Czech)
komunikace; komunikační schopnos; narušená komunikační schopnost; jazykové roviny; individuální integrace; skupinová integrace; inkluze; inkluzivní škola
Keywords in English
communication; communication ability; impaired communication ability; linguistic levels; individual integration; group integration; inclusive school
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 13:19, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován v rámci řešení Výzkumného záměru MSM 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Po dobu řešení výzkumného záměru byla analyzována problematika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vybraná výzkumná šetření byla zaměřena na vývoj a obtíže ve vývoji komunikační schopnosti dětí před zahájením a v počátcích povinné školní docházky a na vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností na prvním stupni v rámci inkluzivní školy.
In English
The chapter presents the research implemented within the research project Special Needs of pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (MSM 0021622443). During the research project the problematics of the education of pupils with impaired communication ability was analyzed. Selected research surveys focused on the development and difficulties in the development of communication skills of children before and at the beginning of primary school attendance and the education of students with communication disorders at the first grade in inclusive schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|