C 2013

Aspekty komunikační kompetence žáků mladšího školního věku a narušené komunikační schopnosti v kontextu se vzděláváním.

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Basic information

Original name

Aspekty komunikační kompetence žáků mladšího školního věku a narušené komunikační schopnosti v kontextu se vzděláváním.

Name in Czech

Aspekty komunikační kompetence žáků mladšího školního věku a narušené komunikační schopnosti v kontextu se vzděláváním.

Name (in English)

Aspects of Communication Skills in Children and Pupils - Possibilities in Speech and Language Assessment

Authors

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Jedinci s narušenou komunkační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. p. 35-52, 18 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072475

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6652-6

Keywords (in Czech)

žák mladšího školního věku; základní vzdělávání; komunikace; kompetence

Keywords in English

first grade primary school pupils; primary education; communication; skills

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2014 16:16, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole jsou uvedeny závěry výzkumů realizovaných v rámci Výzkumného záměru, v nichž je analyzována komunikační kompetence žáků mladšího školního věku a narušená komunikační schopnost včetně jejího vlivu na školní úspěšnost žáků.

In English

The chapter presents research results obtained within research work during the Research Project MSM0021622443, we analysed communication skills in the first grade primary school pupils and communication disorders, including their influence on the school performance of pupils.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education