RYCHNOVSKÝ, Boris. Badatelsky orientovaná výuka v zoologii na PdF MU (Inquiry based science in zoology on Faculty of Education MU). In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. Sborník příspěvků z konference 27. 11. 2013. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 26-35. ISBN 978-80-210-6724-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Badatelsky orientovaná výuka v zoologii na PdF MU
Name (in English) Inquiry based science in zoology on Faculty of Education MU
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris.
Edition 1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. Sborník příspěvků z konference 27. 11. 2013. p. 26-35, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6724-0
Keywords (in Czech) heuristická metoda; forma samostatné přípravy; forma samostatného objevování; terénní cvičení; učitelství 1. i 2. stupně
Keywords in English heuristic method; self-prepare form; self-discover form; practice in field; ground teaching profession
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 14/4/2014 12:27.
Abstract
Metody „Badatelsky orientované výuky“ (BOV) jsou v průběhu studia přírodopisu na PdF MU aplikovány jak v bakalářském tak i magisterském studiu. Byly popsány hlavní formy samostatné přípravy v jednotlivých zoologických předmětech, forma samostatného objevování v průběhu terénních cvičení a BOV v rámci didaktiky přírodopisu. Příspěvek integruje BOV se zážitkovou pedagogikou.
Abstract (in English)
Inquiry based education (IBE) are applicated into Bc. and Mgr. study of natural science on PdF MU. Main forms self-prepare subjects was described into paper in zoology, self-discover in field and in didactics of natural science. The paper integrates IBE with experiences pedagogy.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 4/5/2024 02:42