DUNOWSKI, Eliška. Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku (Motivation in teaching of the German language for specific and academic purposes). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 239-255. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1168179, author = {Dunowski, Eliška}, address = {Brno}, booktitle = {Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II}, edition = {1. vydání}, editor = {Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.)}, keywords = {motivation; external motivation; German language for academic purposes; academic skills; interviews; content analysis}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6682-3}, pages = {239-255}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1168179 AU - Dunowski, Eliška PY - 2013 TI - Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku VL - Spisy Pedagogické fakulty MU 165 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066823 KW - motivation KW - external motivation KW - German language for academic purposes KW - academic skills KW - interviews KW - content analysis N2 - Předložený text prezentuje první výsledky rozpracovaného disertačního projektu. V březnu 2013 byl proveden předvýzkum k plánovanému disertačnímu projektu. Jeho cílem bylo vyzkoušet funkčnost vybraného výzkumného nástroje a získat představu o vstupu do terénu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se třemi studenty a jednou studentkou prezenčního magisterského studijního programu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Data byla analyzována na základě kvalitativní obsahové analýzy a induktivně vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky předvýzkumu plně souhlasí s aktuálními teoriemi motivace k učení se cizímu jazyku, s Gardnerovým socio-edukativním modelem (2005), s teorií sebeurčení (self-determination theory) (Deci & Ryan, 1993) i atribuční teorií (Williams, Burden, & Al-Baharna, 2001) a nepřináší zatím žádné nové poznatky. V závěru příspěvku následuje krátké zamyšlení nad přínosem této pilotáže a jejím dopadem na další postup disertačního projektu. ER -
DUNOWSKI, Eliška. Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku (Motivation in teaching of the German language for specific and academic purposes). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). \textit{Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p.~239-255. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN~978-80-210-6682-3.
|