JANÍK, Miroslav. Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti (Analysis of classroom situations in second language instruction in the context). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 67-80. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1168204, author = {Janík, Miroslav}, address = {Brno}, booktitle = {Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II}, edition = {1. vydání}, editor = {Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.)}, keywords = {multilingualism; multilingualism supporting foreign language didactics; language transfer; videostudy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6682-3}, pages = {67-80}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1168204 AU - Janík, Miroslav PY - 2013 TI - Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti VL - Spisy Pedagogické fakulty MU 165 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066823 KW - multilingualism KW - multilingualism supporting foreign language didactics KW - language transfer KW - videostudy N2 - Text je věnován otázce podpory mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Mnohojazyčnost chápeme jako schopnost ovládat alespoň tři jazyky na různých úrovních. V rámci implementace mnohojazyčnosti do výuky se nabízí koncepce didaktiky podporující mnohojazyčnost, která se opírá o teorii o jazykovém transferu a zdůrazňuje metalingvistickou a metakognitivní složku při učení se cizím jazykům. Data k vlastnímu výzkumu byla získána v rámci IVŠV Videostudie německého jazyka a zvolili jsme přístup založený na analýze interakcí. Výsledky předvýzkumu naznačují, že v hodinách německého jazyka dochází k situacím, které nesou potenciál k rozvoji mnohojazyčnosti a učitelé na tyto situace reagují rozdílným způsobem. ER -
JANÍK, Miroslav. Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti (Analysis of classroom situations in second language instruction in the context). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). \textit{Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p.~67-80. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN~978-80-210-6682-3.
|