Detailed Information on Publication Record
2013
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK and Jiří STRACHBasic information
Original name
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
Name in Czech
Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů
Authors
KUČERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří STRACH (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Košice, ICETA 2013 - 11th International conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, p. nestránkováno, 5 pp. 2013
Publisher
Technical University of Kosice, Slovakia
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072487
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-1-4799-2161-4
Keywords (in Czech)
Elektronika; robotické systémy;práce s technikou
Keywords in English
electronics;robotics; work with Technology
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/3/2016 14:05, Dana Nesnídalová
V originále
For more than three years we have been researching the possibilities of robot programming teaching at elementary schools. The aim is to increase an interest in technical subjects of study at secondary schools and universities with a technical orientation. Research has revealed many interesting facts, on the basis of which the methodology and teaching was proposed and production of robotic system kits was developed and launched. The system allows continuous education from primary school to university including production of prototypes of automation and robotic systems. In fact, construction suitability and quality has already been tested in practice. It turns out that education has a significant positive influence on both the natural and mutual authority of student – student and student – teacher and pupil discipline, diligence, consistency and the ability to solve problems. Further, it also influences the area of occupational safety and active creative use of IT technologies. Shows specific system solutions, which were based on the results of research designed and implemented.
In Czech
Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu Student - student a student - učitel a žák kázeň , pracovitost , důslednost a schopnost řešit problémy . Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|