Detailed Information on Publication Record
2014
Wie Vorschulkinder Sprachen lernen
BRYCHOVÁ, AliceBasic information
Original name
Wie Vorschulkinder Sprachen lernen
Name in Czech
Jak se učí předškolní děti jazyky
Name (in English)
How preschool children learn languages
Authors
Edition
vzdělávání inspektorek a pedagožek mateřských škol v Dolním Rakousku, 2014
Other information
Language
German
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
předškolní osvojování si cizího jazyka, vícejazyčnost, jazyk sousedů
Keywords in English
pre-school foreign language acquisition, multilingualism, language of neighbors
Tags
International impact
Změněno: 31/3/2015 12:54, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
V originále
Der Vortrag behandelt das Thema, wie Kinder im Vorschulalter die Sprache ihres Nachbaren lernen können. Die meisten Erkenntnisse stützen sich auf die Beobachtungen, die innerhalb von zwei Jahren bei Hospitationen gesammelt wurden. Es wird zusammenfassend úber Prinzipien berichtet, die beim Sprachenerwerb der Vorschulkinder berücksichtigt werden sollten. Außerdem werden grundlegende Hypothesen und Theorien des Spracherwerbs vorgestellt.
In Czech
Přednáška pojednává o problematice osvojování si jazyka sousedů dětmi v předškolním věku. Většina poznatků byla získána v rámci dvouletého pozorování v mateřských školách. Dále jsou shrnuty informace o hypotézách a teoriích osvojování si jazyků.
In English
The paper addresses the issue of how children can learn the language of their neighbors in preschool. Most findings are based on observations collected within two years for internships. It is summarized reports con cerning principles that should be taken into account in language acquisition of preschoolers. In addition, basic hypotheses and theories of language acquisition are presented.