BRYCHOVÁ, Alice. Wie Vorschulkinder Sprachen lernen (How preschool children learn languages). In vzdělávání inspektorek a pedagožek mateřských škol v Dolním Rakousku. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Wie Vorschulkinder Sprachen lernen
Name in Czech Jak se učí předškolní děti jazyky
Name (in English) How preschool children learn languages
Authors BRYCHOVÁ, Alice.
Edition vzdělávání inspektorek a pedagožek mateřských škol v Dolním Rakousku, 2014.
Other information
Original language German
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) předškolní osvojování si cizího jazyka, vícejazyčnost, jazyk sousedů
Keywords in English pre-school foreign language acquisition, multilingualism, language of neighbors
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 31/3/2015 12:54.
Abstract
Der Vortrag behandelt das Thema, wie Kinder im Vorschulalter die Sprache ihres Nachbaren lernen können. Die meisten Erkenntnisse stützen sich auf die Beobachtungen, die innerhalb von zwei Jahren bei Hospitationen gesammelt wurden. Es wird zusammenfassend úber Prinzipien berichtet, die beim Sprachenerwerb der Vorschulkinder berücksichtigt werden sollten. Außerdem werden grundlegende Hypothesen und Theorien des Spracherwerbs vorgestellt.
Abstract (in Czech)
Přednáška pojednává o problematice osvojování si jazyka sousedů dětmi v předškolním věku. Většina poznatků byla získána v rámci dvouletého pozorování v mateřských školách. Dále jsou shrnuty informace o hypotézách a teoriích osvojování si jazyků.
Abstract (in English)
The paper addresses the issue of how children can learn the language of their neighbors in preschool. Most findings are based on observations collected within two years for internships. It is summarized reports con cerning principles that should be taken into account in language acquisition of preschoolers. In addition, basic hypotheses and theories of language acquisition are presented.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:24