MUŽÍK, Vladislav. Fakta a mýty o školní tělesné výchově. Online. 2013, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fakta a mýty o školní tělesné výchově
Název anglicky Facts and Myths about Physical Education
Autoři MUŽÍK, Vladislav
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky tělesná výchova; pojetí tělesné výchovy; výuka tělesné výchovy; vzdělávací cíle tělesné výchovy
Klíčová slova anglicky physical education; conception of physical education; physical education instruction; educational goals of physical education
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 5. 3. 2014 17:18.
Anotace
Tělesná výchova je tradičním oborem školního vzdělávání u nás i v zahraničí. Pojetí tělesné výchovy se sice v jednotlivých zemích do jisté míry odlišuje, ale obsah výuky je často podobný. Položme si proto několik otázek: Do jaké míry lze plnit cíle základních koncepcí tělesné výchovy? Může školní tělesná výchova významně působit na zdraví žáků? Může tělesná výchova významně ovlivňovat tělesnou zdatnost žáků? Přispívá tělesná výchova k celkové gramotnosti žáků? Jakým způsobem tělesná výchova formuje osobnost žáků? Jaké je reálné postavení a poslání tělesné výchovy v rámci výchovy a vzdělávání? Úmyslem autora není na výše položené otázky beze zbytku odpovědět. Úkolem příspěvku je navodit diskuzi, která pomůže ujasnit a vymezit reálné vzdělávací cíle tělesné výchovy.
Anotace anglicky
Physical education is a traditional course of school education both in our country and abroad. Although the conception of physical education is different in particular countries, the content of the teaching process is often similar. We can ask several questions: To what extent the goals of basic physical education conceptions can be fulfilled? Can physical education significantly influence physical fitness of students? Does physical education contribute to general literacy of students? How does physical education form the student personality? What is the real status and role of physical education in the educational system. The aim of the author is not to answer the above asked questions to the whole extent. The goal of the text is to evoke a discussion, which could help clear and specify real educational goals of physical education.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 17:58