JEDLIČKOVÁ, Helena. Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání (Enguiry-based science teaching in general context, research and in the practice of education). In PaedDr. Anna Sandanusová, Ph.D. Priority terciárneho vzdelávania učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov. první. Nitra (Slovensko): FPV UKF v Nitre Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre, Univerzita Karlova v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze 2013, 2013, p. 149-157. Prírodovedec č. 562 ,EDUCO, č. 12. ISBN 978-80-558-0510-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání
Name in Czech Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání
Name (in English) Enguiry-based science teaching in general context, research and in the practice of education
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition první. Nitra (Slovensko), Priority terciárneho vzdelávania učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov, p. 149-157, 9 pp. Prírodovedec č. 562 ,EDUCO, č. 12, 2013.
Publisher FPV UKF v Nitre Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre, Univerzita Karlova v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze 2013
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-558-0510-8
Keywords (in Czech) Badatelsky orientovaná výuka badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání projekt Biologie pro život a zdraví zkušenostní a situační učení vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví Dynamický model zkušenostního učení
Keywords in English Research oriented teaching Enquiry based science education project Biology for Life and Health Experiential and situational learning Education for sustainable development and health Dynamic Model of Experiential Learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 27/3/2014 16:28.
Abstract
Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na „Dynamický model zkušenostního učení“ v projektu „Biologie pro život a zdraví“. Prezentovány jsou základní principy badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast „masového“ vysokoškolského vzdělávání. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzdělávání na pracovišti „Kejbaly“ PdF MU.
Abstract (in English)
A case study presenting partial outcomes of research focused on ‘Dynamic model of experiential learning’ in the project ‘Biology for Life and Health’. Inquiry-based science educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education? The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers‘knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at ‘Kejbaly’, a workplace of PdF MU.
PrintDisplayed: 23/6/2024 20:52