Detailed Information on Publication Record
2013
Art as support for persons with disabilities
SOCHOR, PavelBasic information
Original name
Art as support for persons with disabilities
Name in Czech
Umění jako podpora osob s postižením
Authors
SOCHOR, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
The 6th International Symposium on Remedial and Special Education on 3 - 5 October 2013 in Munich. 2013
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00075129
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
umění; výzkum; kreativita; osoba se speciálními potřebami; vzdělání; sebeexprese; sebereflexe
Keywords in English
research; art; education; person with special needs; creativity; authenticity; self-expression; self-reflection
Změněno: 9/4/2015 11:41, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
The history of the spiritual and material creativity of humans can be demonstrated through some key points on the path of human culture, art and education.The research deal with changes in the paradigms of special education in relation to the phenomenon of human originality, creativity and authenticity of the artistic expression of authors with disabilities. For people with disabilities art can perform the function of self-expression, self-reflection and socialization. Presoentation by poster.
In Czech
Dějiny historie duchovní a hmotné kreativity člověka mohou být demonstrovány skrze některé klíčové body lidské kultury složené kromě jiných z umění a vzdělávání. Výzkum je zaměřen na změny obsažené v paradigmatu speciální pedagogiky. Je zkoumán fenomén lidské originality, kreativity a autenticity skrze výtvarnou expresi tvůrců děl s postižením. Pro osoby s postižení může umění plnit roli vlastní expresivity, sebereflexe a socializace. Prezentace proběhla formou posteru.
Links
EE2.3.30.0009, research and development project |
|