NAVRÁTIL, Vladislav and Jiřina NOVOTNÁ. Fyzikální náměty pro projektovou výuku studentů (Proposals for Project Tuition of Physics). In Novotná, Jiřina. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 135-152. ISBN 978-80-210-6635-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fyzikální náměty pro projektovou výuku studentů
Name in Czech Fyzikální náměty pro projektovou výuku studentů
Name (in English) Proposals for Project Tuition of Physics
Authors NAVRÁTIL, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiřina NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, p. 135-152, 18 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072532
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6635-9
Keywords (in Czech) projektová výuka; Princip Le Chatelierův - Braunův; deformace materiálu; elektromagnetická indukce; jaderná elektrárna
Keywords in English Project tuition; Principle Le Chatelier - Braun; Deformation of Materials; ElectromagneticInduction; Nuclear Power Plant
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2014 12:43.
Abstract
Z pedagogicko-psychologických výzkumů vyplývá, že vhodná motivace může vést k překvapivě kladným výsledkům. V kapitole jsou uvedeny tři náměty na projektovou výuku ve fyzice a chemii, které se staly cílem výzkumné práce. První se týká principu LeChatelierova - Braunova a jeho důsledků zejména pro přírodní vědy, druhý se zabývá příčinami a důsledky jaderné havárie v Černobylu a třetí již zasahuje částečně do humanitních věd - zabývá se otázkou fyzikálně - chemické podstaty stárnutí.
Abstract (in English)
The cause of the problem seems to be very complicated and is in the focus of interest of many pedagogue and natural scientists. But indisputable is the fact that proper motivation can be the wayhow to provoke the interest of young generation in natural sciences (physics and chemistry)which are the aim of our research. In our chapter there are there proposals of project tuition, Principle Le Chatelier - Braun (and its consequences in natural sciences), Nuclear accident in Chernobyl and Physico- chemical nature of ageing.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 17/8/2024 18:24