ČEŠKOVÁ, Tereza. Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy. In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 157-170. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6677-9. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Název česky Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Název anglicky Learning Tasks in Science Instruction Developing the Problem-Solving Competence
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, od s. 157-170, 14 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072533
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6677-9
Klíčová slova česky učební úloha; problémová učební úloha; problem-based learning; kompetence k řešení problémů
Klíčová slova anglicky learning task; problem learning task; problem-based learning; problem-solving competence
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Změněno: 27. 3. 2014 18:22.
Anotace
Cílem této kapitoly je uvedení do problematiky týkající se učebních úloh rozvíjejících kompetenci k řešení problémů, neboť právě tyto úlohy dle našeho názoru vhodně reflektují požadavky spojené s kvalitou současného vzdělávání. Text je rozdělen do pěti podkapitol. Úvodní podkapitola zdůvodňuje výběr tématu, druhá podkapitola vymezuje základní pojmy, a to po linii problémová učební úloha - problem-based learning - kompetence k řešení problémů. Ve třetí podkapitole jsou shrnuty některé základní výzkumné poznatky týkající se tématu a vyzdviženy určité dílčí, pro práci relevantní výsledky. Čtvrtá podkapitola představuje přípravnou fázi metodologických postupů, pomocí kterých je problematika zkoumána. Kapitola je shrnuta v závěru.
Anotace anglicky
The aim of the chapter to introduce the topic of learning tasks developing the problem-solving competence which in our opinion reflect adequately the requirements of the quality in education. The text is divided into 5 sub chapters.The first one gives the reasons for choosing the topic, the second sub chapter defines the problem learning tasks, problem-based learning and problem-solving competence. The third part summarizes former research in the field of study and its results relevant for the chapter. The fourth part gives information about the preliminary phase of the methodology used in the investigation. The chapter is summarized in the conclusion.
Návaznosti
MUNI/A/0706/2012, interní kód MUNázev: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2013)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 10:14