VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční dimenze dramatické výchovy (Intervention dimension of drama education). In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress, 2013, p. 47 - 56. ISBN 978-80-210-6518-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervenční dimenze dramatické výchovy
Name in Czech Intervenční dimenze dramatické výchovy
Name (in English) Intervention dimension of drama education
Authors VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ.
Edition 1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, p. 47 - 56, 10 pp. 2013.
Publisher MuniPress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6518-5
Keywords (in Czech) dramatická výchova; dramika; metoda; zkušenost; rovina osobnostní; rovina sociální; intervence.
Keywords in English drama education; dramatherapy; method; experience; personal area; social area; emotional area.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 10/3/2014 21:23.
Abstract
Dramatická výchova, ve speciální pedagogice je používán termín dramika, je disciplinou, která může pomoci pedagogům ve speciálních zařízeních eliminovat negativní zkušenosti a rozvíjet osobnost dítěte v její celistvosti. V kapitole shrnujeme výzkumnou studii komparace teoretických konceptů DV a jejího vlivu na rozvoj jedince pomocí metod dramatu a to především v rovině individuální a v rovině sociální.
Abstract (in English)
Drama, in special education is called dramatherapy, is a discipline that can help teachers in special institutions to eliminate negative experience and improve the childs personality in its entirety. The chapter summarizes the research study of comparing theroretical drama concepts and the influence on the development of an individual using the methods of drama, especially in term of individual and social level.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 14/5/2024 06:22