VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramice (Intervention strategies in dramatherapy). In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress, 2013, p. 71 - 86. ISBN 978-80-210-6518-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervenční strategie v dramice
Name in Czech Intervenční strategie v dramice
Name (in English) Intervention strategies in dramatherapy
Authors VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ.
Edition 1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, p. 71 - 86, 16 pp. 2013.
Publisher MuniPress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6518-5
Keywords (in Czech) Výzkum; metodika; intervence; dramika; intervenční triangl; intervenční principy; struktura lekce; sociální dovednosti; strategie intervence; principy intervence.
Keywords in English Research; methodology; intervention; dramatherapy; drama intervention; intervention triangle; intervention principles; lesson plan; social skills; intervention strategies; intervention principles.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 17/3/2014 12:47.
Abstract
V kapitole představujeme metodologii, kterou jsme vytvořili a ověřili v průběhu výzkumného projektu intervence dramikou s dětmi v riziku v dětském domově. Opírá se o tři pilíře intervenčního trianglu, intervenčních principů a struktury lekce na úrovni individuálního dítěte s využitím skupinové dynamiky a interakce. Příklady aktivit a ukázky z intervenčních deníků odkazují na efektivitu těchto konceptů.
Abstract (in English)
The chapter presents the methodology that we have created and verified during the research project The intervention in dramatherapy with children at risk in home care institution. It is based on three pillars of intervention triangle, intervention principles and lesson plans at an individual child using group dynamics and interaction. Examples of activities and demonstrations of intervention diaries refer to the effectiveness of these concepts.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 3/5/2024 04:25