C 2013

Intervenční strategie v dramice

VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ

Basic information

Original name

Intervenční strategie v dramice

Name in Czech

Intervenční strategie v dramice

Name (in English)

Intervention strategies in dramatherapy

Authors

VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ

Edition

1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, p. 71 - 86, 16 pp. 2013

Publisher

MuniPress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6518-5

Keywords (in Czech)

Výzkum; metodika; intervence; dramika; intervenční triangl; intervenční principy; struktura lekce; sociální dovednosti; strategie intervence; principy intervence.

Keywords in English

Research; methodology; intervention; dramatherapy; drama intervention; intervention triangle; intervention principles; lesson plan; social skills; intervention strategies; intervention principles.

Tags

Reviewed
Změněno: 17/3/2014 12:47, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole představujeme metodologii, kterou jsme vytvořili a ověřili v průběhu výzkumného projektu intervence dramikou s dětmi v riziku v dětském domově. Opírá se o tři pilíře intervenčního trianglu, intervenčních principů a struktury lekce na úrovni individuálního dítěte s využitím skupinové dynamiky a interakce. Příklady aktivit a ukázky z intervenčních deníků odkazují na efektivitu těchto konceptů.

In English

The chapter presents the methodology that we have created and verified during the research project The intervention in dramatherapy with children at risk in home care institution. It is based on three pillars of intervention triangle, intervention principles and lesson plans at an individual child using group dynamics and interaction. Examples of activities and demonstrations of intervention diaries refer to the effectiveness of these concepts.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education