Detailed Information on Publication Record
2014
Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
Name in Czech
Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
Name (in English)
Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School
Authors
PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00075151
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vzdělávání; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; sluchové postižení
Keywords in English
education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment
Tags
International impact
Změněno: 20/2/2015 15:50, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Souhrn vybraných výsledků výzkumného šetření, týkajícího se připravenosti učitelů na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu. Cílem výzkumného projektu s názvem „Připravenost učitelů běžných škol na začlenění žáků se sluchovým postižením“ bylo zjistit, zda jsou tito učitelé připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení.
In English
The summary selected results of a research concerning the readiness of teachers for the inclusion of students with disabilities in mainstream schools. The aim of the research project entitled "Readiness of teachers at mainstream schools for the inclusion of students with hearing disabilities" was to determine whether these teachers are prepared to integrate students with special educational needs into mainstream schools, taking into account the specifics of hearing impairment.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|