W 2014

Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy

Name in Czech

Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy

Name (in English)

Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00075151

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

vzdělávání; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; sluchové postižení

Keywords in English

education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment

Tags

International impact
Změněno: 20/2/2015 15:50, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Souhrn vybraných výsledků výzkumného šetření, týkajícího se připravenosti učitelů na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu. Cílem výzkumného projektu s názvem „Připravenost učitelů běžných škol na začlenění žáků se sluchovým postižením“ bylo zjistit, zda jsou tito učitelé připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení.

In English

The summary selected results of a research concerning the readiness of teachers for the inclusion of students with disabilities in mainstream schools. The aim of the research project entitled "Readiness of teachers at mainstream schools for the inclusion of students with hearing disabilities" was to determine whether these teachers are prepared to integrate students with special educational needs into mainstream schools, taking into account the specifics of hearing impairment.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education