PITNEROVÁ, Pavla. Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy (Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
Name in Czech Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
Name (in English) Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00075151
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; sluchové postižení
Keywords in English education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 20/2/2015 15:50.
Abstract
Souhrn vybraných výsledků výzkumného šetření, týkajícího se připravenosti učitelů na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu. Cílem výzkumného projektu s názvem „Připravenost učitelů běžných škol na začlenění žáků se sluchovým postižením“ bylo zjistit, zda jsou tito učitelé připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení.
Abstract (in English)
The summary selected results of a research concerning the readiness of teachers for the inclusion of students with disabilities in mainstream schools. The aim of the research project entitled "Readiness of teachers at mainstream schools for the inclusion of students with hearing disabilities" was to determine whether these teachers are prepared to integrate students with special educational needs into mainstream schools, taking into account the specifics of hearing impairment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/5/2024 00:15