Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
PITNEROVÁ, Pavla. Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy (Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School). 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy |
Name in Czech | Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy |
Name (in English) | Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School |
Authors | PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/14:00075151 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | vzdělávání; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; sluchové postižení |
Keywords in English | education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 20/2/2015 15:50. |
Abstract |
---|
Souhrn vybraných výsledků výzkumného šetření, týkajícího se připravenosti učitelů na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu. Cílem výzkumného projektu s názvem „Připravenost učitelů běžných škol na začlenění žáků se sluchovým postižením“ bylo zjistit, zda jsou tito učitelé připraveni na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol, s přihlédnutím na specifika sluchového postižení. |
Abstract (in English) |
---|
The summary selected results of a research concerning the readiness of teachers for the inclusion of students with disabilities in mainstream schools. The aim of the research project entitled "Readiness of teachers at mainstream schools for the inclusion of students with hearing disabilities" was to determine whether these teachers are prepared to integrate students with special educational needs into mainstream schools, taking into account the specifics of hearing impairment. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 17/6/2024 08:12