C
2013
Drama v českém školství
PAVLOVSKÁ, Marie a Tomáš DOLEŽAL
Základní údaje
Originální název
Drama v českém školství
Název anglicky
Drama in the Czech education system
Autoři
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš DOLEŽAL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, od s. 143-158, 16 s. dramatická výchova, 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072651
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interaktivní divadlo; složený podnět; divadelní představení; interakce; edukace; evaluace; zkušenost
Klíčová slova anglicky
interactive theater; made the complaint; theater performances; interaction; education; evaluation; experience
V originále
Kapitola nabízí v průřezu pohled na proces zařazování vzdělávacího oboru dramatická výchova do systému českých škol a to především škol základních. Ve výkladu mapujeme uplatnění dramatické výchovy, resp. divadla v našem školství ve stručném historickém vývoji. Poté předkládáme popis aktuálního stavu dramatické výchovy na základě analýzy obsahu platných kurikulárních dokumentů na úrovni státní a lokální. V další části textu této kapitoly vymezujeme pojem divadlo ve výchově, zabýváme se jeho přínosem pro rozvoj školního kolektivu i samotného žáka.
Anglicky
Chapter provides a cross-sectional view of the process of allocating the educational field of drama education in Czech schools, especially primary schools. In the interpretation of mapping the application of drama in education, resp. Theatre in education in our brief historical development. Then present the current state of dramatic education on the basis of content analysis of existing curricula on national and local level. The next section of this chapter defines the concept of theater in education, dealing with his contribution to the development of the school community itself and the pupil.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 2. 11. 2024 09:10