Detailed Information on Publication Record
2013
Drama v českém školství
PAVLOVSKÁ, Marie and Tomáš DOLEŽALBasic information
Original name
Drama v českém školství
Name (in English)
Drama in the Czech education system
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš DOLEŽAL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, p. 143-158, 16 pp. dramatická výchova, 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072651
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6651-9
Keywords (in Czech)
interaktivní divadlo; složený podnět; divadelní představení; interakce; edukace; evaluace; zkušenost
Keywords in English
interactive theater; made the complaint; theater performances; interaction; education; evaluation; experience
Tags
Reviewed
Změněno: 26/4/2014 12:35, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
Kapitola nabízí v průřezu pohled na proces zařazování vzdělávacího oboru dramatická výchova do systému českých škol a to především škol základních. Ve výkladu mapujeme uplatnění dramatické výchovy, resp. divadla v našem školství ve stručném historickém vývoji. Poté předkládáme popis aktuálního stavu dramatické výchovy na základě analýzy obsahu platných kurikulárních dokumentů na úrovni státní a lokální. V další části textu této kapitoly vymezujeme pojem divadlo ve výchově, zabýváme se jeho přínosem pro rozvoj školního kolektivu i samotného žáka.
In English
Chapter provides a cross-sectional view of the process of allocating the educational field of drama education in Czech schools, especially primary schools. In the interpretation of mapping the application of drama in education, resp. Theatre in education in our brief historical development. Then present the current state of dramatic education on the basis of content analysis of existing curricula on national and local level. The next section of this chapter defines the concept of theater in education, dealing with his contribution to the development of the school community itself and the pupil.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|