C 2013

Drama v českém školství

PAVLOVSKÁ, Marie and Tomáš DOLEŽAL

Basic information

Original name

Drama v českém školství

Name (in English)

Drama in the Czech education system

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš DOLEŽAL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, p. 143-158, 16 pp. dramatická výchova, 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072651

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6651-9

Keywords (in Czech)

interaktivní divadlo; složený podnět; divadelní představení; interakce; edukace; evaluace; zkušenost

Keywords in English

interactive theater; made the complaint; theater performances; interaction; education; evaluation; experience

Tags

Reviewed
Změněno: 26/4/2014 12:35, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola nabízí v průřezu pohled na proces zařazování vzdělávacího oboru dramatická výchova do systému českých škol a to především škol základních. Ve výkladu mapujeme uplatnění dramatické výchovy, resp. divadla v našem školství ve stručném historickém vývoji. Poté předkládáme popis aktuálního stavu dramatické výchovy na základě analýzy obsahu platných kurikulárních dokumentů na úrovni státní a lokální. V další části textu této kapitoly vymezujeme pojem divadlo ve výchově, zabýváme se jeho přínosem pro rozvoj školního kolektivu i samotného žáka.

In English

Chapter provides a cross-sectional view of the process of allocating the educational field of drama education in Czech schools, especially primary schools. In the interpretation of mapping the application of drama in education, resp. Theatre in education in our brief historical development. Then present the current state of dramatic education on the basis of content analysis of existing curricula on national and local level. The next section of this chapter defines the concept of theater in education, dealing with his contribution to the development of the school community itself and the pupil.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education