SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace. 1. vyd. Praha: Wolters Kluver. 213 s. 373.2/3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7478-354-8. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace.
Název anglicky Education and care at an early age. Comparison of Czech and foreign situation.
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Irena BORKOVCOVÁ (203 Česká republika) a Jan PRŮCHA (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Praha, 213 s. 373.2/3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání, 2014.
Nakladatel Wolters Kluver
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00075183
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7478-354-8
Klíčová slova česky raná péče; předškolní vzdělávání; komparace; kvalita
Klíčová slova anglicky early care; pre-school education; comparison; quality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 13. 3. 2015 13:09.
Anotace
Publikace se snaží pohlédnout na současné české předškolní vzdělávání a péči o děti v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie (Anglie, Německo, Norsko, Slovensko, Švédsko) a Nového Zélandu. Snahou autorů bylo ukázat, že problematika péče v raném věku a vzdělávání dětí předškolního věku se musí stát předmětem komparací, tj. srovnávacích popisů a objasnění zahraniční a české situace. Publikace vyúsťuje v doporučení, která by měli představitelé školské politiky (ale také např. ředitelé a učitelé mateřských škol) přijmout pro zkvalitnění rané péče a předškolního vzdělávání. Doporučení jsou opřena o výsledky českých výzkumů, zprávy České školní inspekce a zprávy OECD.
Anotace anglicky
Publication is trying to look at the current Czech preschool education and childcare at an early age through comparison with selected EU countries (England, Germany, Norway, Slovakia, Sweden) and New Zealand. The aim of this study was to show that the issue of early childhood care and education of preschool children must be subject comparisons, comparative description and explanation of foreign and Czech situation. Publication resulting in recommendations that should be representatives of educational policy (but also as directors and teachers of nursery schools) to take to improve the quality of early care and preschool education. The recommendations are supported on the results of the Czech research report of the Czech School Inspectorate and OECD reports.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 20:38