Angličtina autonomně Lenka Zouhar Ludvíková UP Olomouc 15.11.2013 Začalo to nevinně… - •Erasmus – Helsinki •CJV MU - diskuse o roli učitele •Leena Karlsson a Felicity Kjisik - •články, knihy, korespondence, diskuse se studenty, diskuse s kolegy… nový kurz - Autonomní učení - •něco nového pro studenty •nová výzva pro učitele •řešení pro velké a nesourodé skupiny studentů •„šijeme na míru“ •změna pohledu na učení Metakognice • •zodpovědnost •postoje, motivace •monitoring, hodnocení •plánování, cíle •integrace, realizace • (vědět o vědění, učit se o učení) David Little: • •"...drawing together the threads •of self-assessment, goal-setting •and reflection..." • Autonomní učení •Student jako partner… •Student jako expert… •Student jako individualita… • •Učitel jako poradce / rádce / doprovod / konzultant… •Učitel jako pozorovatel zázraku… Angličtina autonomně •pro studenty •2 úvodní hromadná setkání •3 individuální konzultace •swot, sill, kaleidoscope, learning history, CEFR grid… •min. 2 moduly, případně shower •log / learning journal • •pro „učitele“ •představa místo plánu •spousta možností v rukávu •otevřenost •flexibilita •poradce místo autority •trpělivost •nasazení a koncentrace • • • 2 kredity = 50 hodin • 2 úvodní hromadná setkání 10 2 moduly 10+10 3 individuální konzultace 1 log 4 ??? 15 celkem 50 Naše první moduly •literature - theory •book club •environmental English •creative writing •film club •drama •journal writing •vocabulary builder •English online • •soft skills •pronunciation •creating an advertising campaign •organising an event through business e-mail correspondence •presentation skills •academic discussions • Vize do budoucna • •nabídka napříč fakultami, celouniverzitně •moduly zaměřené na obory •moduly zaměřené na úrovně •předávat naše know-how, šířit autonomní učení • • Děkuji za pozornost. ludvikova@phil.muni.cz