Informační systém MU
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomously Together. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Autonomously Together
Název česky Autonomně spolu
Autoři ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka.
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky autonomní učení, metakognice, role učitele a studenta
Klíčová slova anglicky autonomous learning, metacognition, role of a student and a teacher
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D., učo 12715. Změněno: 19. 3. 2014 15:21.
Anotace
It is a grand challenge to teach students coming to our seminars from a variety of disciplines and backgrounds, to meet their needs and expectations and to fullfill the requirements of faculties. The variety and heterogenity of our classes is both motivating and limiting at the same time. I found inspiration in Autonomous Learning Modules that are offered at the Language Centre in University of Helsinki and we created our first module course. The students follow a certain framework which functions as a support forthem and at the same time they are forced to take a larger part in thelearning process, including decision making, taking responsibility, self-reflecting etc. System of modules enables the students to taylor the course to their own needs, individually, depending on their needs and experience. The whole course will be challenging for both the teachers with their new role and students as partners and experts on their own learning.
Anotace česky
Opravdovou výzvou pro učitele na vysokých školách je různorodost studentů, kteří přicházejí z řady kateder a ústavů, s různou úrovní jazyka, mají různé požadavky a očekávání a je obtížné je skloubit s požadavky fakult. Tato různorodost je na jednu stranu motivující, ale na druhou omezující. Inspiraci pro řešení jsme našli v kurzech ALMS na Univerzitě v Helsinkách, kde již 15 let nabízejí tyto moduly. Práce studentů je podporována systémem, který jim umožňuje vzít na sebe více odpovědnosti, rozhodovat se o svém učení a také se hodnotit. Tyto metakognitivní dovednosti pak mohou zužitkovat v celoživotním učení. Celý kurz velkou změnou jak pro učitele a jejich roli, tak i pro studenty jako partnery a experty na jejich vlastní učení.
Zobrazeno: 26. 4. 2024 08:36